Zonder onze afdeling planning zou de boel aardig in de soep lopen. Zij zorgen dat de reststromen worden opgehaald, onze klanten worden geholpen en de chauffeurs efficiënt op pad worden gestuurd. Een van de collega’s op deze afdeling is Jenny. Zij ontvangt telefoontjes, mails en whatsappberichten over afvaltransport. Over afvalcontainers die vol zijn, afzetcontainers die gewisseld kunnen worden, een extra lediging van rolcontainers, enzovoort. Zo heeft Jenny gedurende de dag veel contact met klanten zoals, campings, bouwbedrijven, maar ook particulieren. En dat contact maakt het werk zo leuk. Naast de superfijne werksfeer natuurlijk.

Eerder werkte Jenny in de zorg, totaal iets anders en met hoofdzakelijk vrouwelijke collega’s. Ze koos, zo’n 7 jaar geleden, bewust voor een nieuwe baan in een ‘mannenwereld’. Nu is ze één van slechts een handjevol vrouwelijke collega’s. “Dit brengt een andere sfeer met zich mee en dat bevalt me heel goed”, geeft Jenny aan. Met bijna al haar collega’s heeft ze wel contact, van de chauffeurs tot de techneuten en de mensen op kantoor. En daarnaast ontvangt ze ook de zogenaamde ‘zelf-brengers’ die zich bij de weegbrug melden.

De werkdag van Jenny begint al vroeg, net als die van de chauffeurs. “ Het is fijn om op tijd te starten. Zo kan ik de opdrachten tijdig doorsturen naar de boordcomputers van de chauffeurs, die aan de hand daarvan de inzamelroutes rijden.”

Jenny begon op de administratie en is door vertrek van collega’s en verschuiving in werkzaamheden door kunnen groeien in zowel het aantal uren als functie inhoudelijk. Hierover zegt zij: “Ik ben erg blij met de kansen die ik in de loop der jaren heb gekregen om te kunnen doen wat ik nu doe.”